Laisvai samdomas darbuotojas
vs. reklamos agentūra: ką rinktis?
Dauguma vidutinio ir stambaus verslo atstovų dirba su reklamos agentūromis. O štai smulkaus verslo atstovai yra dažniau linkę bendradarbiauti su laisvai samdomais darbuotojais.
Ar tai reiškia, kad jei esate smulkaus verslo atstovas jums palankiau dirbti su freelanceriais? O iki reklamos agentūros paslaugų reikia „paaugti“?
Panagrinėkime iš arčiau, kuo skiriasi bendradarbiavimas su laisvais samdomais darbuotojais, lyginant su reklamos agentūromis, bei kokie dažni su tuo susiję mitai.
Ieškantis sau tinkamos reklamos agentūros svarbu rinktis tą, su kuria pavyktų atrasti „bendrą kalbą“ – tik tokiu atveju galima pasiekti geriausių rezultatų.
Renkuosi laisvai samdomą darbuotoją, nes:
- Lankstu
Vyrauja įsitikinimas, kad laisvai samdomi darbuotojai yra lankstesni tiek darbo valandų, tiek dėmesio projektui atžvilgiu. Tikima, kad jie įpratę greitai prisitaikyti prie kintančių sąlygų.
Deja, bet tai nebūtinai tiesa – freelanceris freelanceriui nelygus. Yra daug reklamos agentūrų, kurios ne tik proaktyviai reaguos, bet ir visapusiškai atsiduos kiekvienam projektui.
- Pigiau
Darbas su laisvais samdomais darbuotojais dažnu atveju pareikalauja mažesnių išlaidų. Tai iš dalies lemia tai, kad visa projekto įgyvendinimo priežiūra krenta ant užsakovo pečių.
Tuo tarpu bendradarbiaujant su reklamos agentūra, už projekto eigos priežiūrą yra atsakingas projektų vadovas. Tokiu atveju, užsakovui tereikia nurodyti projekto viziją, o visomis smulkmenomis pasirūpina reklamos agentūra.
- Suteikia gilesnes specializuotas žinias
Kai kurie laisvai samdomi darbuotojai specializuojasi tik siaurose nišose – pavyzdžiui, dirba su socialinių tinklų reklama, dizainu ar tekstų rašymu. Nors tokie darbuotojai gali užtikrinti gerus savo srities rezultatus, – vykdant kompleksines kampanijas vieno freelancerio nepakaks.
Dirbant su skirtingais savo srities laisvai samdomais darbuotojais lengviau „pamesti“ pagrindinę prekės ženklo žinutę. Verslo savininkui gali prireikti papildomo laiko ir pastangų, siekiant išlaikyti prekės ženklo vientisumą.
Kompleksines paslaugas teikiančios reklamos agentūros neretai pačios samdosi savo srities profesionalus ir kartu pasirūpina prekės ženklo vientisumu. Tokiu būdu verslas ilgojoje perspektyvoje sutaupo savo resursus.
- Užtikrina asmeninį dėmesį
Patikimi laisvai samdomi darbuotojai užtikrina asmeninį dėmesį, tačiau nereikėtų tikėtis, kad jie dirbs tik su vienu projektu.
Laisvai samdomo darbuotojo, kuris išimtinai dirbtų tik su vieno užsakovo projektu, įkainiai bus panašūs, kaip samdant reklamos agentūrą (o kartais net ir didesni!). Juk tai – freelanceriai, kurie dirba kaip reklamos agentūros.
Renkuosi reklamos agentūrą, nes:
- Suteikia kompleksines paslaugas
Reklamos agentūros dažniausiai siūlo kompleksines paslaugas – nuo rinkos tyrimų iki kūrybinių sprendimų ar viešųjų ryšių. Tai patrauklu dideliems verslams, kurie nori centralizuoti savo rinkodarą. Smulkūs verslai tokiu atveju sutaupo savo laiką ir išlaidas, nes turi vieną patikimą partnerį.
- Turi patirtį ir išteklius
Reklamos agentūros įprastai turi atidžiai atrinktas didesnes komandas (kartais ir tų pačių freelancerių), kurios yra pasiruošusios suteikti reikalingas paslaugas.
Taip pat reklamos agentūros dažnai turi daugiau išteklių, įskaitant prieigą prie pažangiausių rinkodaros įrankių ir technologijų, kurios gali ženkliai pagerinti kampanijų efektyvumą.
- Turi platų tinklą
Reklamos agentūros įprastai turi platų kontaktų tinklą ir gali lengviau užmegzti partnerystes, kurios gali būti naudingos atitinkamo prekės ženklo plėtrai.
- Užtikrina strateginį planavimą
Reklamos agentūros dažnu atveju gali pasiūlyti išsamesnį strateginį planavimą ir padėti nustatyti ilgalaikes rinkodaros strategijas, kurios atitiktų įmonės tikslus. Kartu reklamos agentūros turi išteklių, kaip tuos tikslus įgyvendinti.
Taigi, ką rinktis?
Įmonės, turinčioms marketingo vadovus ar vadybininkus, gali investuoti į laisvai samdomus savo srities specialistus. Tačiau jei įmonėje nėra žmogaus, atsakingo už rinkodarą, verčiau samdytis reklamos agentūrą.
Samdantis vien laisvai samdomus darbuotojus svarbu atminti, kad ne visada jie galės atlikti reikiamą darbą (nuo ligos iki atostogų priežasčių), tad tam tikrais atvejais gali iškilti poreikis staiga susirasti naują specialistą.
Taip pat dirbant su skirtingais freelanceriais verslams išauga būtinybė užtikrinti sklandžią jų sąveiką ir prekės ženklo žinutės vientisumą bei tęstinumą.
Verta nepamiršti ir to, kad ieškantis sau tinkamos reklamos agentūros svarbu rinktis tą, su kuria pavyktų atrasti „bendrą kalbą“ – tik tokiu atveju galima pasiekti geriausių rezultatų.
O kokios jūsų patirtys bendradarbiaujant su laisvai samdomais darbuotojais ir reklamos agentūromis?
Advert LAB komanda