Kodėl verslams svarbu
komunikuoti socialiniuose tinkluose?
Statistika rodo, kad socialiniai tinklai yra tapę pagrindiniu rinkodaros kanalu. Jie atveria beribes galimybes verslams – tik nuo jūsų priklauso, ar jomis pasinaudosite.
Ne visiems verslams yra būtina komunikuoti socialiniuose tinkluose. Tačiau jei jūsų verslo tikslas – augimas, didesnis klientų ratas ar geresni pardavimai, be socialinių tinklų tą pasieksite daug sunkiau ir lėčiau.
Štai pagrindinės priežastys, kodėl verslams naudinga komunikuoti socialiniuose tinkluose:
Ideali erdvė pristatyti save taip, kaip norisi
Socialiniai tinklai yra ideali terpė, norint laisvai ir aiškiai iškomunikuoti savo vertybes, viziją, veiklos tikslus, pasiekimus, pranešti apie save. Tą daug sunkiau padaryti vien kliaujantis reklama žiniasklaidoje ar klientų atsiliepimais ir rekomendacijomis.
Didėja prekės ženklo matomumas ir žinomumas
Pasitelkiant geros kokybės turinį ir reklamos įrankius socialiniuose tinkluose, galima ženkliai padidinti savo prekės ženklo matomumą ir žinomumą.
Stiprėja ryšys su klientais
Socialiniai tinklai leidžia bendrauti su savo esamais ar potencialiais klientais, nepriklausomai nuo to, kokiame pasaulio krašte jie yra.
Be to, socialinių tinklų pagalba galima greitai reaguoti į klientų problemas, nusiskundimus, atliepti jų poreikius. Tinkama ir pastovi komunikacija socialiniuose tinkluose stiprina klientų lojalumą, pasitikėjimą verslu.
Lengviau parduoti produktus ar paslaugas
Socialiniai tinklai leidžia efektyviai reklamuoti savo produktus ir paslaugas, taip padidinant jų pardavimus. Tam nebūtina daug investuoti į reklamą – kartais gali pakakti ir gero turinio, taikant į tikslinę auditoriją.
Lengviau suvokti vartotojų elgseną
Socialiniai tinklai leidžia stebėti vartotojų elgseną, vyraujančias nuomones, tendencijas. Tai – vertinga informacija, kuri gali būti naudojama ne tik produktų ar paslaugų tobulinimui, bet ir savo prekės ženklo pozicionavimui skaitmeninėje erdvėje.
Priežastys, kodėl verslai neįsitraukia į socialinius tinklus
Nepaisant socialinių tinklų aktualumo, šiandien vis dar yra nemažai verslo įmonių, kurios vengia dalyvauti socialiniuose tinkluose. Kas tai lemia?
Viena pagrindinių priežasčių yra nesupratimas ir žinių trūkumas. Kai kurie verslo savininkai neįvertina socialinių tinklų naudos, o kiti nežino, kaip juos galima efektyviai naudoti savo verslo strategijoje.
Investicijos į socialinius tinklus ne visada lengvai ir aiškiai pamatuojamos. Tai gali sukelti abejonių, ar tikrai verta skirti verslo išteklius dalyvavimui socialiniuose tinkluose.
Be to, kai kuriems verslams gali trūkti resursų – laiko, pinigų ar darbuotojų, kurie galėtų efektyviai valdyti socialinių tinklų paskyras.
Daliai verslų būdingas ir baiminimasis nesuvaldyti neigiamų atsiliepimų, kurie galėtų pakenkti jų prekės ženklo įvaizdžiui. Dėl to kartais paprasčiausias pasirinkimas – nedalyvauti socialiniuose tinkluose.
Galiausiai, kartais verslai turi tvirtą ir pastovų savo klientų ratą, todėl nejaučia poreikio papildomai komunikacijai socialiniuose tinkluose. Tai gali būti įvairūs mažų verslų savininkai, kurie turi daugiametį įdirbį ar jaučiasi realizuojantys visus savo tikslus.
IŠVADOS
Ne visiems verslams yra būtina komunikuoti socialiniuose tinkluose. Tačiau jei jūsų verslo tikslas – augimas, didesnis klientų ratas ar geresni pardavimai, be socialinių tinklų tą pasieksite daug sunkiau ir lėčiau.